Tutaj jesteś

Instagram, Facebook, TikTok i LinkedIn – czym się różnią te platformy?

1 marca 2023 Biznes media

Internet jest w dzisiejszych czasach miejscem, do którego przenosi się praktycznie wszystko ze świata rzeczywistego. Czynności, które jeszcze do niedawna można było wykonywać jedynie w realnym świecie- są teraz ogólnodostępne w sieci. Tworzone platformy internetowe przejmują rolę gazet, stacjonarnych miejsc spotkań, tradycyjnych sposobów poznawania ludzi czy poszukiwania pracy. Stają się również metodą zdobywania popularności i sławy, a także, czasem pokaźnego, zarobku. Jak zatem działają najpopularniejsze platformy? Czym się różnią w swoich funkcjonalnościach i do kogo są adresowane? Jak znaleźć swoje miejsce w sieci?

PLATFORMY SPOŁECZNOŚCIOWE- OBECNOŚĆ W SIECI ZNAKIEM CZASU

Popularne jest stwierdzenie, ze brak konta na portalu społecznościowym oznacza, że ktoś nie istnieje. Jest to poniekąd prawdą, ponieważ we współczesnym świecie, wobec ciągłego braku czasu, pogoni za zarobkiem, brak jest chwili na spotkanie i rozmowę w świecie realnym, twarzą w twarz. Dlatego też większość interakcji społecznych przenosi się do świata wirtualnego i oferowanych przez niego komunikatorów. Platformy społecznościowe stały się niejako oknem na świat nowego pokolenia, z którego czerpią oni wiedzę i informacje zarówno o otaczającym świecie, bieżących wydarzeniach, jak i o sobie nawzajem. I tak też przy pomocy platformy Linkedln pracodawcy i działy HR wyszukują osoby spełniające wymogi na dane stanowisko, Facebook jest platformą, która przedstawia bieżące informacje o najbardziej interesujących nas tematach oraz o naszych znajomych, natomiast TiKTok- przez swoje krótkie filmiki- uczy, radzi, rozśmiesza oraz kreuje i promuje nowe talenty.

LINKEDIN

Jest platformą o zasięgu międzynarodowym, która pierwotnie została stworzona na potrzeby rekruterów działów HR, w szczególności korporacji wyszukujących nowe talenty. Wspomagała ona research rynku potencjalnych pracowników, skupiając osoby chcące znaleźć zatrudnienie. Platforma działa od 2003 roku, oferując 24 wersje językowe aplikacji. Profil na Linkedln ma obecnie zarejestrowanych około 740 milionów użytkowników na świecie, w Polsce liczba ta oscyluje na poziomie około 4,6 milionów. Aktualnie Linkedln wciąż pozostaje profesjonalnym serwisem zoptymalizowanym pod kątem realizacji celów zawodowych, jednakże udostępnia również możliwości promowania własnej działalności i poszukiwania nie tylko pracowników, ale również partnerów biznesowych i kontrahentów.

Serwis oferuje możliwość generowania ofert zatrudnienia przez podmioty poszukujące pracownika oraz wyszukiwanie kandydatów spełniających wskazane wymagania. Założenie profilu niemal równa się z odnalezieniem kontaktów, które wspomogą pięcie się na ścieżkach kariery. Podstawowa, darmowa wersja aplikacji powiadamia o propozycjach nowych znajomości , o aktywności znajomych oraz o aktualnie prowadzonych rekrutacjach- pod kątem informacji zawartych w profilu. Wersja premium zapewnia podgląd na osoby odwiedzające profil oraz mnóstwo dodatkowych narzędzi dla rekruterów. Chciałbyś pozyskać większą wiedzę o możliwościach reklamy na LinkedIn? Zapoznaj się z kursem: https://arturjablonski.com/kurs-online-skuteczna-reklama-na-linkedin/ .

DLACZEGO WARTO?

Założenie profilu osobistego lub firmowego na platformie Linkedln jest świetnym sposobem na :

  • przyciągnięcie uwagi rekruterów,
  • kształtowanie wizerunku zawodowego,
  • znalezienie zatrudnienia, w szczególności pierwszej pracy,
  • utrzymanie kontaktu z byłymi pracodawcami i współpracownikami,
  • zbudowanie własnej marki i zwiększenie jej widoczności na rynku
  • podniesienie swojej wartości na rynku pracy,
  • pozyskanie nowych klientów biznesowych,
  • wytworzenie sieci kontaktów w branży
  • pozyskanie partnerów biznesowych,
  • prowadzenie kampanii reklamowych
  • porównanie swoich osiągnięć z konkurentami i/lub znajomymi.

FACEBOOK

Jest serwisem stworzonym zarówno na potrzeby komunikacji i dostarczenie użytkownikom rozrywki, jednakże posiada również szereg narzędzi firmowych i deweloperskich, które oferują skuteczne działania marketingowe w jego obrębie. Aplikacja działa od 2004 roku i aktualnie zrzesza ponad 2 miliardy użytkowników, z których ponad 1,3 miliarda jest aktywnych codziennie.

Jego podstawową funkcją jest funkcja informacyjna- portal pozwala na dzielenie się z pozostałymi użytkownikami dodawanymi do aplikacji materiałami. Dzielenie to może dobywać się w ramach udostępnienia postu znajomym lub publicznie, w tworzonych przez użytkowników grupach lub na stronach. Serwis umożliwia tworzenie kont prywatnych- dla osób fizycznych oraz kont komercyjnych- które są stronami firm, działalności gospodarczych itp.

Z założenia konta prywatne posiadają możliwość kreowania własnego profilu osobistego, dodawanie do niego treści dotyczących wykształcenia, miejsca zamieszkania, pochodzenia, odwiedzonych miejsc, polubionych stron, dodawanie zdjęć, filmów, muzyki. Umożliwiają również reagowanie na posty z innych kont prywatnych oraz stron komercyjnych.

Konta komercyjne natomiast posiadają dodatkowe funkcje- dają instrumenty do prowadzenia marketingu oraz sprzedaży, np.:

  • oferowanie zawartości premium (płatnych),
  • komunikację z zewnętrznym platformami usługowo-sprzedażowymi,
  • reklamy sponsorowane,
  • marketplace,
  • grupy sprzedażowe.

TIKTOK

To najmłodsza platforma, która najpopularniejsza jest wśród nastolatków. Jest tworem typowo rozrywkowym , jednakże wśród twórców przedstawiających układy taneczne, lip-sync, stand-upy lub efektowne kompilacje filmowe, można spotkać również ekspertów, próbujących przebić się właśnie tym kanałem do swoich widzów, przedsiębiorców którzy tworząc tiktoki promują swoje produkty.

RÓŻNORODNOŚĆ PLATFORM= RÓŻNORODNOŚĆ FORM ZAISTNIENIA W SIECI

Kreowanie swojego wizerunku w sieci jest obecnie bardzo ważne, od niego bowiem bardzo często może zależeć postrzeganie Nas w świecie realnym. Przedstawiane na żywo informacje podlegają weryfikacji z profilem posiadanym w mediach społecznościowych, co może mieć pozytywny oddźwięk lub negatywny- w zależności od przedstawianych przez nas treści. Warto również zwracać uwagę na przedstawianie spójnego wizerunku w przypadku posiadania kont na różnych platformach szczególnie, jeśli są one dostępne publicznie (szczególnie jest to ważne przy wykonywaniu określonych rodzajów zawodów).

Jak wystawić fakturę bez firmy?

Redakcja ebiznesfest.pl

Jesteśmy zespołem pasjonatów świata biznesu, marketingu i rozwoju osobistego. Naszym celem jest dostarczanie praktycznych porad, aktualnych informacji oraz inspirujących treści, które pomogą Ci rozwijać Twoją firmę, umiejętności i wiedzę.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jak otworzyć żabkę?

Jak otworzyć Żabkę?

24 kwietnia 2024

Jesteś zainteresowany reklamą?