ebiznesfest.pl

Strona poświęcona pracy i biznesowi.

Poradniki

Brak połączenia z Internetem w firmie – jakie mogą być przyczyny?

Brak połączenia z Internetem w firmie – jakie mogą być przyczyny?

Internet to obecnie niezbędne narzędzie w każdej firmie. Ogromna część spotkań biznesowych, wymiana informacji, prowadzenie i przechowywanie dokumentacji: wszystko to odbywa się właśnie w sferze online. Brak połączenia z siecią może być więc sporym problemem – co warto wiedzieć na ten temat?

Brak Internetu w firmie – od czego zacząć?

Kiedy zauważymy, że prędkość połączenia internetowego zauważalnie spadła lub strony nie chcą się ładować, warto zacząć od sprawdzenia potencjalnych przyczyn tej sytuacji. Częstym źródłem problemów jest router Wi-Fi – powodem może być na przykład niepoprawna konfiguracja lub niewłaściwe podłączenie urządzenia. Większość urządzeń tego typu nie ma wyświetlacza, jednak przekazują komunikaty za pomocą diod. Aby móc je poprawnie odczytać, należy sięgnąć po instrukcję obsługi danego sprzętu.

W wielu przypadkach pomoże zwykłe zresetowanie urządzenia. W tym celu należy wyłączyć je na kilkanaście sekund, a następnie włączyć z powrotem. Jeżeli operacja ta nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, konieczne może być zalogowanie się do panelu konfiguracyjnego. Czasami zdarzy się, że ktoś zupełnie przypadkowo zmieni ustawienia połączenia – aby móc ponownie korzystać z Internetu, niezbędne będzie przywrócenie odpowiednich parametrów.

Brak połączenia z Internetem – problemy ze strony dostawcy

Niewłaściwe działanie routera Wi-Fi to niejedyna przyczyna braku Internetu. Czasami wina może leżeć po stronie dostawcy, który może doświadczać aktualnie problemów technicznych. Dlatego tak ważne jest, aby Internet dla firm cechował się niezawodnością i wydajnym działaniem – istotny będzie także sprawny dostęp do pomocy technicznej.

Jeśli korzystamy z łączności mobilnej, brak Internetu może być spowodowany również przekroczeniem limitu przesyłanych danych. Choć z takimi ofertami raczej nie spotkamy się w przypadku połączeń stacjonarnych, sieci komórkowe niemal zawsze nakładają ograniczenia w tym zakresie. Jeśli nie mamy możliwości zainstalowania światłowodu lub innego łącza stacjonarnego, warto sprawdzić, czy dana umowa zapewnia Internet dla firm bez limitu.

Internet dla firm – jak wybrać najlepszego dostawcę?

Aby uniknąć problemów z połączeniem, warto wybierać dostawców, którzy skupiają się na tym, by Internet dla firm był niezawodny, a także bezpieczny. Dobrym pomysłem będzie sprawdzenie ofert kierowanych właśnie do klientów biznesowych – taką ofertę ma między innymi poznańska INEA. Dostępne propozycje spełniają potrzeby zarówno małych, jak i większych przedsiębiorstw. Warto także połączyć Internet dla firm bez limitu z innymi rozwiązaniami, takimi jak ochrona ANTY-DDoS, czy wykonywanie kopii zapasowych w chmurze. Korzystanie z tego typu usług pozwoli skutecznie zabezpieczyć zarówno firmową infrastrukturę, jak i dane o kluczowym znaczeniu dla biznesu – najlepszym wyborem będą dostawcy, którzy łączą Internet z dodatkowymi opcjami w ramach jednej faktury.

Opracowano na zlecenie partnera, tj. INEA

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.