Codziennie mijamy dziesiątki samochodów czy to siedząc za kierownicą, czy w trakcie spaceru. Oczywiście nie ma w tym nic dziwnego, że auta pewnych marek widzimy częściej niż pojazdy innych producentów. W takim razie, które są najpopularniejsze? To dobry moment, żeby sprawdzić swoje typy.
Popularność niektórych marek samochodów utrzymuje się na wysokim poziomie od wielu lat. Części z nich wiedzie się nawet lepiej niż w 2023 roku. Ze spadkiem zainteresowania swoimi autami mierzą się nieliczni producenci. O zeszłorocznych tendencjach można dowiedzieć się z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Liczba rejestracji aut przez klientów indywidualnych i firmy
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podsumował 2024 rok, dzięki czemu wiemy, że w ciągu minionych 12 miesięcy w kraju zarejestrowano ok. 550 tys. nowych samochodów. Zdecydowaną większość nabywców stanowili klienci instytucjonalni. Przedsiębiorcy kupili ponad 376 tys. aut, a osoby prywatne 175 tys. pojazdów.
Dane wskazują również na wzrost zainteresowania kupnem nowych samochodów. W przypadku firm wynosi on 9,3% rok do roku. W tej statystyce zdecydowaną przewagę mają jednak klienci indywidualni. Do celów niezwiązanych z pracą nabyto aż o 34,1% aut więcej niż w 2023 roku.
Najczęściej wybierane przez nabywców marki samochodów
Ogólna tendencja wzrostowa przekłada się na zwiększoną sprzedaż pojazdów poszczególnych marek. Pierwszym z brzegu przykładem jest lider rankingu – Toyota. W 2024 r. zarejestrowano w Polsce 103,8 tys. aut tego japońskiego koncernu, a więc o 14% więcej niż w roku poprzednim.
Skok sprzedaży zanotowały też inne koncerny motoryzacyjne. Druga w kolejności jest marka Skoda, dla której liczba rejestracji wyniosła 60,1 tys., czyli o 17% więcej niż w poprzednich 12 miesiącach. Podium zamyka Volkswagen, którego wozy zarejestrowano w liczbie 38,4 tys., co daje wzrost zainteresowana pojazdami tej marki na poziomie 13%.
W pierwszej piątce znalazły się także Marki Kia i Hyundai. W minionym roku liczba rejestracji w ich przypadku wyniosła odpowiednio 33,4 tys. i 31 tys.
Jak sfinansować zakup samochodu do firmy?
Zakup za gotówkę nie jest jedynym sposobem, aby korzystać z nowego samochodu. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z opłacalnej metody finansowania, jaką jest leasing. Dzięki niej mogą oni rozłożyć w czasie wydatek na nowy samochód i opłacać go za pomocą wygodnych, comiesięcznych rat.
Osoby, które prowadzą biznes, wybierają leasing Toyoty, leasing Skody albo pojazdu innego z koncernów wymienionych w raporcie. Dostępność marek i modeli w leasingu jest naprawdę szeroka. Ranking popularności nie musi być jednak wyznacznikiem przy wyborze auta. Wiele zależy od indywidualnych preferencji, dlatego dobrym pomysłem może też okazać się leasing Forda, Dacii, Mazdy bądź pojazdu jakiejkolwiek innej marki.
Wzrost rejestracji samochodów zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i biznesowych świadczy o tym, że zakup pojazdu nie musi być przesadnie dużym wyzwaniem finansowym. Jeśli zatem przyszła pora na zmianę auta, warto zastanowić się właśnie nad leasingiem. Dzięki niemu upatrzone auto jest na wyciągnięcie ręki.
Artykuł sponsorowany